skiline zoek en boek

FAQ plus

Algemeen

Voor wie is Ski-line Plus

Al aan het werk, maar nog steeds jong van geest? Dan zijn we zeker dat je bij Ski-line Plus de perfecte wintersportvakantie zult vinden! Met een ruim aanbod aan gebieden en periodes en steeds de mogelijkheid om iets luxueuzere appartementen te boeken. Met Ski-line Plus willen we jou graag dat tikketje meer luxe aanbieden.

Op onze Plus-vakanties kan je jezelf overdag niet alleen uitleven op de piste, maar kan je ook genieten van uitgebreide randactiviteiten en geweldige après-skimogelijkheden, om dan ’s avonds het bruisende nachtleven in te duiken. Kortom: snow, fun en party gegarandeerd bij Ski-line!

Wie is Ski-line?

Ski-line is een Belgische touroperator gespecialiseerd in het organiseren van unieke wintersportvakanties. Een team experten staat iedere gepassioneerde wintersporter maar al te graag bij met raad en daad als het aankomt tot het samenstellen en het boeken van een wintersportvakantie naar Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk of Zwitserland. Al onze reizen worden op bestemming begeleid door een gemotiveerd en professioneel opgeleid monitorenteam. Onze passie voor de wintersport met u delen, dat is ons doel. Kwaliteit en service van topniveau zijn daarbij onze hoofdkenmerken.

Ski-line is een product van Skiline BVBA dat verzekerd is tegen insolvabiliteit bij Garantiefonds Reizen, Metrologielaan 8 te 1130 Brussel.

Zie 'Contact' voor onze contactgegevens en onze bedrijfsgegevens.

Wie zijn wij?

Bent u nog nooit met Ski-line op reis geweest? Laten we ons dan even voorstellen. Ski-line is één van de grootste wintersportorganisaties van België. Meer dan 30 jaar geleden namen we onze eerste gasten mee op vakantie. Sindsdien hebben we een hoop ervaring opgebouwd en hebben we ons aanbod elk jaar kunnen aanpassen en vernieuwen. Zo kunnen wij u steeds de beste wintersportvakantie aanbieden tegen eerlijke prijzen!

Is Ski-line een vergund reisbureau/touroperator?

Ski-line is een product van Skiline BVBA. Skiline BVBA is een vergund reisbureau/touroperator omdat het verzekerd is tegen insolvabiliteit bij het Garantiefonds Reizen, Metrologielaan 8 te 1130 Brussel. De vergunningen voor reisbureau/touroperator zoals ze vóór 01/01/2014 werden uitgereikt door Toerisme Vlaanderen zijn weggevallen vanaf 01/01/2014. Een verzekering tegen insolvabiliteit zoals Skiline BVBA heeft bij het Garantiefonds Reizen zorgt voor uw bescherming als consument.

Daarenboven:

  • Erkent Skiline BVBA de bevoegdheid en de algemene voorwaarden van de Geschillencommissie Reizen (http://www.clv-gr.be/algemene_reisvoorwaarden_nl.html);
  • Is Skiline BVBA verzekerd voor burgerlijke aansprakelijkheid door AXA Belgium NV, Vorstlaan 25 te 1170 Brussel

Skipas

Zit de skipas inbegrepen in het basispakket?

Ja! Standaard inbegrepen in het basispakket zit een 6 daagse skipas voor het volledige skigebied, of een gedeelte van het skigebied bij een aantal van onze bestemmingen (ref. Val Thorens en Tignes). Bij boeking kan je steeds kiezen voor een uitbreiding van deze 6 daagse skipas naar bvb. een 7 daagse skipas of een skipas voor het volledige gebied ipv. een gedeelte van het skigebied. Doorloop hiervoor de stappen bij jouw boeking tot je bij reisopties komt.

Hebben we elke dag van onze reis toegang tot de pistes/liften?

Neen, hieronder een overzicht van wanneer tot wanneer de 6 daagse of de 7 daagse skipas geldt:

  • 6 daagse skipas geldt van zondag t.e.m. vrijdag
  • 7 daagse skipas geldt van zondag t.e.m. zaterdag

Waarom is er geen optie tot het nemen van een skipas die geldt vanaf de zaterdag van aankomst?

Omwille van verkeers- of weersomstandigheden kan het voorvallen dat de bus vertraging oploopt waardoor je ook later aankomt op bestemming. Moest je dan hebben bijbetaald voor een skipas op de dag van aankomst en je komt pas 's middags aan, dan heb je die skipas voor niets bijgeboekt want je kan maar een halve dag skiën dan. Wil je dan toch graag al gaan skiën/snowboarden op de zaterdag van aankomst, koop je best ter plaatse een skipas aan het skipasloket. Op die manier kan je bekijken wat jou het voordeligst uitkomt en waarvan je het meest geniet gaat hebben.

Begeleiding

Wat kan er verwacht worden qua omkadering op de Plus-weken?

Ski-line onderscheidt zich van de rest in kwaliteit en service, vóór afreis, op bestemming en na terugkomst, van het hoogste niveau aan te bieden. Ons doel is om voor iedereen, voor alle doelgroepen en budgetten, een onvergetelijke wintersportvakantie te organiseren waarbij je de batterijen na een lange examenperiode of na een lange werkweek weer volledig kan opladen. Hiervoor voorzien wij:

  • 24/7 omkadering en bijstand

  • Grote capaciteit aan professionele, opgeleide monitoren op bestemming

  • Permanentie op monitorenappartement (in de nabijheid van de accommodaties waar de reizigers verblijven)

  • Aanwezigheid van monitoren op de pistes, in de accommodaties en in het dorp

  • Een week gevuld met activiteiten, après-ski en party's

  • SMS-systeem ter opvolging van problemen en voorstelling van de dagplanning

  • Begeleiding op de bus, bij check-in en bij check-out

Stilzitten staat niet in je agenda tijdens de studentenweken! Naast de begeleiding verzorgen de monitoren ter plaatse ook de animatie.

Voor meer informatie omtrent regels en afspraken voor meerderjarigen, zie 'Leeftijd/afspraken' in de FAQ.

Ben je verplicht om deel te nemen aan de Ski-Line activiteiten?

Neen! Al onze activiteiten zijn vrijblijvend en dienen louter als extra ervaring bij de Ski-Line reizen. Sommige reizigers vinden deze activiteiten fantastisch en zullen niets willen hebben missen, terwijl er ook tal van reizigers zijn die kiezen voor Ski-Line en de kwaliteit en service die het biedt voor de praktische organisatie van hun skireis zonder meer. Alle activiteiten worden aangepast aan de wereld: Youth, Student of Plus.

 

Boeken

Ik heb een wijziging doorgevoerd in mijn boeking. Hoe weet ik hoeveel ik nog moet bijstorten/terugkrijgen?

Zoals je bij 'Boeken' in onze FAQ kan terugvinden, dien je voor een wijziging met ons contact op te nemen via info@ski-line.be. Nadat wij jouw wijziging hebben doorgevoerd ontvang je opnieuw een bevestigingsmail met het aangepast boekingsoverzicht en een aangepast totaalbedrag voor betaling. Hou rekening met een betalingstermijn van 7 dagen na ontvangen aangepaste bevestigingsmail voor het betalen van het openstaand reissaldo.

Hoe boek ik online?

Problemen bij het online boeken? Doorloop het stappenplan in onze handleiding:

Ik wil niet online boeken. Wat moet ik doen?

Online boeken gaat het snelst en is het gemakkelijkste voor directe opvolging van uw boeking, maar indien je dit niet wenst staat het Ski-line team je maar al te graag bij met raad en daad. Bundel jouw reisaanvraag (periode, aantal personen, voorkeur bestemming, voorkeur vervoer en prijsklasse) en neem contact op met ons per mail of telefoon.

Zie 'Contact' voor onze contactgegevens.

Het kamertype dat ik wil boeken staat op 'beschikbaar'. Wat betekent dit?

Indien het kamertype dat je wilt boeken op 'beschikbaar' staat, wil dat zeggen dat het gewenste kamertype beschikbaar is en je dit kan boeken. Nadat je de boeking bevestigd, verwerken wij jouw boeking en keuren deze goed indien wij kunnen leveren waarvoor je geboekt hebt.

Meer informatie omtrent online boeken, zie 'Hoe boek ik online?'.

Het kamertype dat ik wil boeken staat op 'op aanvraag'. Wat betekent dit?

Indien het kamertype dat je wilt boeken op 'op aanvraag' staat, wil dat zeggen dat het gewenste kamertype op aanvraag is en je dit niet online kan boeken. Klik op de prijs bij je gewenst kamertype, doorneem de boekingsstappen en bevestig je boeking. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op voor de eventuele goedkeuring van je boeking indien het gewenste kamertype alsnog beschikbaar is of voor het voorstellen van een evenwaardig of beter alternatief.

Meer informatie omtrent online boeken, zie 'Hoe boek ik online?'.

Het kamertype dat ik wil boeken staat op 'promo'. Wat betekent dit?

Indien het kamertype dat je wilt boeken op 'promo' staat, wil dat zeggen dat je geluk hebt! Het kamertype dat je wilt boeken is niet alleen beschikbaar en online boekbaar, je geniet daarenboven van een korting. Deze korting wordt verrekend in de totaalsom van jouw boeking. Nadat je de boeking bevestigd, verwerken wij jouw boeking en keuren deze goed indien wij kunnen leveren waarvoor je geboekt hebt.

Meer informatie omtrent online boeken, zie 'Hoe boek ik online?'.

Ik heb geboekt, maar ik heb geen verwerkingsmail ontvangen. Wat is er mis?

Vooraleer ongerust te worden, overloop even onderstaande puntjes:

  1. Controleer je ongewenst postvak-in. Sommige spam-filters van mailboxen zien onze mails als een spam-mail of virus.
  2. Je hebt een fout e-mailadres ingegeven. Kan gebeuren, het gebeurt zelfs regelmatig. Neem hiervoor met ons contact op per mail of telefoon.

Zie 'Contact' voor onze contactgegevens.

Ik heb geboekt en ik heb de verwerkingsmail ontvangen, maar geen bevestigingsmail. Wat is er mis?

Binnen de 48uur* volgend op de verwerkingsmail die je ontvangen hebt sturen wij je een bevestigingsmail van je boeking met de betalingsgegevens. Dat je deze bevestigingsmail niet ontvangen hebt 48uur* na het ontvangen van je verwerkingsmail kan verscheidene oorzaken hebben:

  1. Controleer je ongewenst postvak-in. Sommige spam-filters van mailboxen zien onze mails als een spam-mail of virus.
  2. Indien er minderjarigen meereizen, controleer dan of iedere ouder reeds de volmacht in orde gebracht heeft die verstuurd is via mail.
  3. Wij hebben door grote drukte of door een tijdelijk gebrek aan een internet-verbinding in het buitenland je boeking nog niet kunnen bevestigen. Wacht nog 24uur* langer op bevestiging.
  4. Omwille van een probleem bij jouw boeking hebben wij jouw proberen bereiken. Hou alle wegen van communicatie open zodat wij je kunnen bereiken.
  5. Nog steeds niets? Neem dan meteen contact met ons op waarna wij je meteen verder helpen.

Zie 'Contact' voor onze contactgegevens.

(*uren tijdens werkdagen, niet bij feestdagen en/of weekends)

Kan ik mijn boeking nog wijzigen?

Hiervoor neem je best contact met ons op. Let wel op, vanaf 4 weken voor afreis is het niet meer mogelijk om jouw  boeking te wijzigen.

BELANGRIJK - Verzekeringspakketten bij jouw boeking kunnen nooit gewijzigd worden. Deze worden meteen na boeking 100% geconfirmeerd en zijn volledig persoonlijk.

Zie 'Contact' voor onze contactgegevens.

Ik heb mijn boeking bevestigd, maar de opgegeven gegevens en/of de boeking klopt niet. Wat moet ik doen?

Neem hiervoor zo snel mogelijk na boeking (binnen de 48uur*) contact met ons op. Wij passen je boeking dan even aan met de juiste gegevens.

Zie 'Contact' voor onze contactgegevens.

(*uren tijdens werkdagen, niet bij feestdagen en/of weekends)

Ik heb reeds geboekt, maar ik ken nog iemand die wilt bijboeken en een leeg bed in ons kamertype wilt bezetten. Wat moet ik hiervoor doen?

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Neem hiervoor contact met ons op. Let wel op, er kunnen extra kosten aangerekend worden voor het wijzigen van een boeking.

Zie 'Contact' voor onze contactgegevens.

Ik heb reeds geboekt, maar ik ken nog iemand die een appartement wilt bijboeken. Wat moet die persoon doen?

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Wanneer je een appartement wilt bijboeken, dien je dit gewoon online bij te boeken onder een andere hoofdboeker. De persoon die het appartement wenst bij te boeken geeft zich dan bijvoorbeeld op als hoofdboeker.

Meer informatie omtrent online boeken, zie 'Hoe boek ik online?'.

Waarom moet ik een account aanmaken vooraleer ik kan boeken?

Vooraleer je online kan boeken dien je inderdaad eerst een account aan te maken. Dit om de simpele reden dat jij ten allen tijde online jouw boeking kan raadplegen en wij je de opvolging kunnen geven die jij verdient. Nadat je de volledige reissom betaalt hebt zullen bijvoorbeeld ook je reisdocumenten op je online account verschijnen waarna je ze hiervan kan downloaden.

Meer informatie omtrent online boeken, zie 'Hoe boek ik online?'.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens op mijn account wijzigen?

Klik op 'My Skiline', log in, ga naar 'Mijn gegevens' en klik vervolgens op 'Wijzig je gegevens'.

Meer informatie omtrent online boeken, zie 'Hoe boek ik online?'.

Hoe en waar kan ik mijn boeking opvolgen?

Bij boeking heb je een account moeten aanmaken. Via dit account kan je ten allen tijde jouw boeking nakijken, maar kan je ook bijvoorbeeld na volledige betaling je reisdocumenten downloaden. Klik op 'My Skiline', log in en klik op 'Mijn boekingen' om je boeking op te volgen. Alle communicatie rond jouw boeking ontvang je per mail. Controleer ook regelmatig je ongewenst postvak-in, want sommige spam-filters van mailboxen aanzien onze mails als ongewenst of als een virus...

Meer informatie omtrent betalen en betalingstermijnen, zie 'Betalen' in de 'FAQ'.

 

Betalen

Moet ik als hoofdboeker alles in één keer betalen?

Ja. Sinds dit jaar is ons hele systeem gebaseerd op online betalen. Hierdoor verlopen transacties en de verwerking van de boeking een stuk sneller. Bijgevolg is het enkel voor de hoofdboeker mogelijk om een betaling uit te voeren. Dit kan door in te loggen op jouw "myskiline" account. Vervolgens kan je kiezen om enkel het voorschot te betalen of onmiddellijk de volledige reissom. Eens je jouw keuze hebt bevestigd word je doorgestuurd naar het betaalportaal om jouw betaling af te ronden.  

Ik heb als medereiziger geen boekingsoverzicht met betalingsgegevens ontvangen?

Maak je geen zorgen! Dit is normaal, want de hoofdboeker is de enige boeker die de bevestigingsmail met het boekingsoverzicht en de betalingsgegevens ontvangt. Er worden geen mails vanuit Ski-line verzonden naar de medereizigers om het aantal mails dat er verstuurd worden zo laag mogelijk te houden en daarmee te vermijden dat de meeste Ski-line mails in de spam-box terechtkomen. Tweede reden is dat wij dan één contactpersoon hebben voor de correcte afhandeling van de boeking en gericht kunnen communiceren in geval van onduidelijkheden of problemen.

Voor meer informatie omtrent boeken, zie 'Boeken' in de FAQ.

Waar vind ik de betalingsgegevens van Ski-line terug?

Onderaan in de bevestigingsmail die je van ons krijgt nadat wij je boeking hebben goedgekeurd. De eerste mail die je ontvangt na boeking is nog niet de bevestigingsmail. Dit is de verwerkingsmail met jouw boekingsoverzicht. Indien de accommodatie en het kamertype(s) van jouw keuze nog beschikbaar is, keuren we jouw boeking goed en ontvang je meteen je bevestigingsmails met nogmaals het boekingsoverzicht en onze betalingsgegevens.

Verlies de betalingstermijnen niet uit het oog!

Hoe weet ik dat mijn betaling goed ontvangen is?

Wanneer wij van jou een betaling ontvangen hebben, sturen wij de hoofdboeker een betalingsbevestiging door per mail. Ook deze mail wordt enkel naar de hoofdboeker gestuurd. Er staat ook steeds vermeld in deze mail of er nog een openstaand saldo is op de boeking, dus de hoofdboeker kan alles op de voet volgen.

Let op, het kan 3 tot 4 werkdagen duren vooralleer de betaling in ons systeem terechtkomt, dit door vetragingen bij bepaalde banken.

Vergeet de betalingstermijnen niet!

Ik wil boeken en betalen vanuit het buitenland, vormt dit een probleem?

Dit vormt geen enkel probleem! Op de website vind je alle nodige informatie wat betreft je boeking en de betaling ervan. Je reserveert online waarna je via mail het officiële bevestigingsmail van je boeking ontvangt. Onderaan deze mail vind je onze betalingsgegevens teru, alsook ook de internationale betalingsgegevens.

Hoe weet ik of mijn betaling in orde is en hoeveel ik nog moet betalen?

Via jouw 'My Ski-line' portaal kan je inloggen en kijken hoeveel voor jouw boeking reeds betaald is. Hou er wel even rekening mee dat tussen de moment dat je de overschrijving doet en het geld op onze rekening verschijnt wel enkele dagen kan overgaan.

Wanneer moet mijn betaling in orde zijn?

Je betaling moet in orde zijn ten laatste 30 dagen voor afreis. Hou er wel even rekening mee dat tussen de moment dat je de overschrijving doet en het geld op onze rekening verschijnt wel enkele dagen kan overgaan.

Wanneer moet mijn voorschot in orde zijn?

Je voorschot moet 7 dagen na boeking op onze rekening staan. Hou er wel even rekening mee dat tussen de moment dat je de overschrijving doet en het geld op onze rekening verschijnt wel enkele dagen kan overgaan.

Hoe kan ik betalen?

Wanneer je de boeking bevestigd ontvang je van ons een verwerkingsmail, waarna je binnen de 48uur* van ons een bevestigingsmail krijgt. In deze bevestigingsmail staat jouw boekingsoverzicht, samen met onze betalingsgegevens.

Ons sytseem is volledig gebaseerd op online betalen. Hierdoor wordt de transactietijd tussen banken serieus ingekort. Aan het begin van jouw boeking kan je kiezen of je via Bancontact of Visa/Mastercard wil betalen. Kies je voor de laatse optie dan vragen wijn1,5% transactiekost. Let op! De wijze van betalen kan achteraf niet worden aangepast, denk hier dus goed over na.

In de beestigingsmail vind je onder betalingsgegevens een link naar jouw Ski-line account, om in te loggen heb je de gegevens nodig van de hoofdboeker. Van zodra het inloggen succesvol is verlopen kan je kiezen of je enkel het voorschot betaald of onmiddellijk de volledige reissom. Eens je jouw keuze hebt bevestigd word je doorgestuurd naar het betaalportaal om jouw betaling af te ronden.

Van zodra wij jouw betaling goed hebben ontvangen sturen wij de hoofdboeker een betalingsbevestiging.

Wanneer moet ik betalen?

Hou ten allen tijde rekening met onderstaande betalingstermijnen! Bij een te late betalingen kunnen extra kosten in rekening gebracht worden.

  • Voorschot - uiterlijk 7 dagen na ontvangst bevestigingsmail van boeking
  • Volledige reissom - uiterlijk 30 dagen vóór afreis

Indien je minder dan 30 dagen voor afreis geboekt hebt, dien je de volledige reissom binnen de 7 dagen na ontvangst bevestigingsmail van boeking te volbrengen.

Let op! Hou er rekening mee dat er soms vertraging kan optreden bij de overschrijving van geldsommen tussen de banken. Het is dus aangeraden gewoon meteen te betalen vanaf je de mail ontvangen hebt.

Meer informatie omtrent betalen, zie 'Hoe kan ik betalen?'.

Annuleren

Ik heb geen geldige/geattesteerde reden om te annuleren, hoeveel bedraagt mijn annulatiekost?

Indien je bij boeking gekozen hebt voor de annulatie of Global verzekering (incl. annulatieverzekering), dan kan je ENKEL met een geldige/geattesteerde reden (medisch, school, werk, etc.) kosteloos annuleren na aftrek van de kost van de verzekering. Heb je geen geldige/geattesteerde reden om te annuleren? Dan dien je rekening te houden met onderstaande annulatiekosten:

  • Meer dan 45 dagen vóór afreis: 30% van het totaalbedrag
  • Tussen 44 en 30 dagen vóór afreis: 50% van het totaalbedrag
  • Tussen 29 en 15 dagen vóór afreis: 65% van het totaalbedrag
  • Tussen 14 en 10 dagen vóór afreis: 80% van het totaalbedrag
  • Minder dan 9 dagen vóór afreis: 100% van het totaalbedrag

Wanneer je wenst te annuleren zonder geldige/geattesteerde reden, maar je kan meteen een vervanger voor jouw plaats vinden die jouw boeking volledig overneemt (ook de opties, excl. verzekering mits deze op naam staat), dan kunnen we jouw boeking kosteloos, na aftrek van de kost van de annulatieverzekering (€ 35), annuleren en omzetten naar jouw vervanger.

Kan ik zomaar kosteloos annuleren?

Neen! Enkel indien je een annulatieverzekering geboekt hebt en een geldige/geattesteerde reden (dokter, school, werk, etc.) kan voorleggen, dan kan je kosteloos annuleren excl. de kost van de annulatieverzekering. Is dit het geval? Neem dan meteen contact met ons op via info@ski-line.be en wij zorgen voor de correcte afhandeling van je annulatie.

Wat wordt gezien als een geldige reden voor kosteloze annulatie?

Elke geldige reden om te annuleren moet bewezen worden aan de hand van een attest dat zegt dat je niet zal kunnen reizen tijdens de periode waarvoor geboekt hebt. Hieronder een opsomming van een aantal geldige redenen in combinatie met een attest:

  • Ziekte -> doktorsbriefje
  • Ongeval, blessure -> doktorsbriefje
  • Herexamens -> attest van de school
  • Competitie op topsportniveau (topsport-statuut) -> attest van de sportclub/trainer/federatie
  • Overlijden binnen de directe familie -> attest van overlijden
  • ...

Ik wil annuleren. Wat moet ik doen?

Neem meteen contact met ons op via info@ski-line.be zodat wij je door alle stappen van het annuleren kunnen loodsen. Verzamel meteen al de benodigde documenten/attesten in die mail zodat wij meteen een verzekeringsdossier voor je kunnen opstarten.

Je kan enkel kosteloos annuleren in geval van een gereserveerde annulatieverzekering en een geldige/geattesteerde reden tot annulatie.

Is mijn annulatieverzekering van thuis uit ook voldoende?

Uiteraard! Heb je een annulatieverzekering of reisverzekering van thuis uit? Dan kan je evengoed in geval van geldige/geattesteerde reden kosteloos annuleren, maar dan moet je wel zelf de verzekeringsmaatschappij op de hoogte brengen van je annulatie.

Waarom moet ik eerst mijn volledige reissom betalen vooraleer ik deze kan terugkrijgen na annulatie?

Je kan slechts geld terugkrijgen wanneer je geld betaald hebt natuurlijk... In elk geval van annulatie omwille van geldige/geattesteerde reden dien je eerst jouw volledige reissom te hebben voldaan, vooraleer wij jouw annulatiedossier kunnen opstellen. Wanneer de verzekeringsmaatschappij jouw annulatie met de nodige attesten heeft goedgekeurd, storten zij de betaalde reissom (excl. de kost van de annulatieverzekering) terug op de rekening waarmee je de volledige reissom betaald hebt.

Ik wil annuleren, maar ik heb geen geldige/geattesteerde reden. Wat houdt dit in?

Indien je geen geldige/geattesteerde reden hebt om te annuleren, dan moet je alsnog je volledige reissom betalen en ben je dit geld kwijt. Online boeken of via onze andere kanalen is bindend en kan zonder geldige/geattesteerde reden niet kosteloos geannuleerd worden. Wanneer je op het moment van annulatie je volledige reissom nog niet voldaan hebt, dien je dit binnen de 7 dagen na onze bevestiging van jouw annulatie per mail te betalen.

Ik wil annuleren, maar ik heb iemand gevonden die mijn boeking wilt overnemen. Kan dit?

Ja! Super dat je iemand gevonden hebt die je boeking kan overnemen wanneer jij zelf wenst te annuleren met of zonder geldige reden. Tot 7 dagen voor afreis kan dit kosteloos, dit met uitzondering van een annulatie of global verzekering die je hebt bijgeboekt. Neem hiervoor contact op met ons via info@ski-line.be. Wij zorgen voor de correcte afhandeling!

Ik heb een annulatieverzekering genomen, kan ik mijn reis nu kosteloos annuleren wanneer ik wil?

Kom je na boeking een onverwacht probleem tegen en wens je je boeking te annuleren? Dat kan, mits het versturen van een aangetekende brief of mail naar info@ski-line.be.

Indien je niet beschikt over een annulatieverzekering en geen geldige reden (ziekte, overlijden, ontslag, herexamens, … ) hebt, brengt deze annulatie echter wel kosten met zich mee. Kijk voor meer informatie naar ‘Annulatie’ bij ‘Reisinformatie’ of naar onze ‘Algemene voorwaarden’.

Kan ik mijn reis kosteloos annuleren als ik mijn voorschot nog niet betaald heb?

Neen, vanaf je hebt geboekt op de website is dit bindend. Het niet betalen van je voorschot wordt niet gezien als annulatie. Annuleren zonder annulatieverzekering en geldige reden die de verzekering zou goedkeuren kan dan alleen met kosten. Kijk voor meer informatie naar ‘Annulatie’ bij ‘Reisinformatie’ of naar onze ‘Algemene voorwaarden’.

Basispakket

Wat is inbegrepen in het basispakket?

Basispakket is eigenlijk een slecht woord voor wat er allemaal inbegrepen zit in de vermelde 'vanafprijs per persoon' op onze website. Standaard inbegrepen is namelijk:

  • Busreis H/T vanaf verschillende opstapplaatsen doorheen Vlaanderen

  • Verblijf in appartementen, studio's, chalet-appartementen of chalets op basis van enkel logies

  • Skipas 6 dagen

  • Reisbegeleiding door professioneel, opgeleid monitorenteam

  • Animatieprogramma met elke dag, overdag en 's avonds, activiteiten, après-ski en party's

  • Bagagedepot bij aankomst en vertrek

Om je reispakket nog verder af te stemmen jouw wensen en eisen, kan je bij boeking kiezen uit een aantal reisopties.

Voor meer informatie omtrent de reisopties uitbreiding skipas, materiaalhuur, verzekering, zaterdagbus, lessen, etc., zie de verschillende menu's in de FAQ.

Voor meer informatie omtrent het animatieprogramma, zie 'Animatie' in de FAQ.

Kan ik het basispakket uitbreiden?

Uiteraard! Bij boeking kan je kiezen uit heel wat reisopties om je basispakket volledig af te stemmen op jouw wensen/eisen. Hieronder een opsomming van de mogelijke reisopties:

  • Materiaalhuur (complete of gedeeltelijke sets)
  • Uitbreiding skipas (meer dagen of groter skigebied)
  • Verzekering (volledige verzekering incl. annulatie-, reis- en bijstandsverzekering)
  • Lessen (4x 2,5uur in samenwerking met de plaatselijke skischool)
  • Bus/eigen vervoer (keuze uit verschillende opstapplaatsen, zaterdagbus tijdens lesvrije week of keuze voor eigen vervoer)

Leeftijden/afspraken

Wat zijn de regels op een Plus-week?

Je bent meerderjarig en verantwoordelijk voor jezelf, maar respecteer een aantal richtlijnen, zodat jij en andere vakantiegangers ten volle kunnen genieten van de vakantie:

  • Denk aan de slapende buren. Het is stil na 22u, zowel in het verblijf als in het dorp!
  • Heb respect voor de aanwezige monitoren. Zij zijn er om jou een onvergetelijke wintersportvakantie te bieden.
  • Geniet van de après-ski en het nachtleven, maar drink met mate. Eventuele ziekenhuiskosten of dergelijke lopen snel op!
<
>
x
Burton Vedett Sommersby Besos Cerveza Monster Energy
Spa